Hieronder staan de meest gestelde vragen per categorie vermeld. Staat uw vraag er niet bij, wij horen het graag!
U kunt ons bereiken per mail of telefonisch op 0317-412014.
Bestellen
Hoe log ik in/maak ik een account aan?
Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.
Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.
Indien u zich heeft bedacht, kunt u met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit uw winkelmand halen.
Vanuit hier kunt u de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klikt u op de knop 'naar de kassa' en vervolgt u de stappen in het betalingsproces.
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk:
- iDeal
- Creditcard: Visa, Mastercard
Als u kiest voor acceptgiro, dan ontvangt u binnen twee weken na u bestelling de acceptgiro van de door u bestelde goederen. Deze dient u dan direct te betalen. Indien u artikelen retour stuurt, dan worden de retour goederen onder aftrek van de retourkosten van €4,75 in mindering van het totaal door u te betalen bedrag gebracht.
Voor alle betalingen en refunds aangaande iDEAL en creditcard (Mastercard en Visa) gebruiken wij de paymentprovider Adyen. De uiteindelijke betalingen worden verrekend door Adyen met Local online BV.
Worden er betaalkosten berekend?
Voor iDeal en Creditcard worden geen betaalkosten berekend.
Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kunt u uw code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in uw betaaloverzicht.
Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als u een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijgt u van ons een orderbevestiging in uw email. Hierop staat een overzicht van de door u bestelde artikelen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. U kunt uw order wel gewoon retourneren.
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
U kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wilt u hier gebruik van maken, dan kunt u dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer u het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.
Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Nee, met uw online aankoop spaart u geen punten.
Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
U kunt uw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vult u uw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voert u vervolgens het adres in waar u het wilt laten afleveren.
Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor u gereserveerd als u de bestelling heeft afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen u artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.
Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in uw maat op de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel tel. 0523-615495. De voorraad van de webshop wijkt af van de voorraad in de winkel.
Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW?
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.
Retouren
Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
U kunt uw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Wij sturen het pakketje voor u terug en u krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.
Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop.
Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin u de producten heeft ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.
Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening en bedragen €4,75 tenzij het een productklacht betreft. U hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het aan u uit te betalen bedrag.
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.
Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de mail of telefonisch via 0523-615495. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 24 uur beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Kan ik mijn bestelling herroepen?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen u retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.
Cookies
Wat is een Cookie?
Wanneer u een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar uw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op uw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer u nogmaals dezelfde site bezoekt, de server u nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die u gekozen heeft.
Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar onze Privacy Statement.
Algemeen
In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit?
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.
Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers: Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.
Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw adres te wijzigen.
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd.
Ik heb een nieuw mail adres
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw e-mailadres te wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent u uw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.
Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kunt u ook betalen met de Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kunt u helaas niet betalen met cadeaubonnen.
Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.
Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing?
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.